یک کارشناس عنوان کرد دو اصل در توسعه صنایع دستی

یک کارشناس صنایع دستی معتقد است: فرهنگ‌سازی و بازاریابی درست دو اصل و عامل مهم توسعه صنایع دستی در کشور هستند.

 

به گزارش پایگاه خبری علم انرژی ؛عبدالرضا حسن پور اظهار کرد: در حال حاضر خلأ مهم در حوزه صنایع دستی نبود تبلیغات است و همچنین تهیه مواد اولیه و احیای شیوه‌های هنری صنایع دستی از معضلات این صنعت است.

 

وی خاطرنشان کرد: هنر صنایع دستی حامل فرهنگ و اندیشه‌ای است که با ظرافت دست هنرمندان ما خلق می‌شود و قطعاً در حال حاضر حمایت رسانه‌ها در معرفی صنایع دستی و کمک به رونق آن بسیار مهم است.

 

این کارشناس با تاکید بر حمایت و توجه به همه حوزه‌های صنایع دستی افزود: متولیان صنایع دستی اگر می‌خواهند از هنرمندان حمایت کنند باید بازار مناسب برای فروش محصولات ایجاد کنند.

 

حسن‌پور با بیان اینکه نقش مدارس و آموزشگاه‌ها در حمایت و رونق از حوزه صنایع دستی بسیار مهم و تاثیرگذار است تاکید کرد: یکی از راهکارهای مهم آموزش است و اگر در مدارس همانند سایر رشته‌های عملی آموزش و معرفی درست صنایع دستی انجام شود می‌تواند از اقدامات حمایتی بسیار مهم باشد زیرا نسل جدید است که در آینده هنرمندان صنایع ‌دستی خواهند شد.

 

وی ابراز امیدواری کرد: با مدیریت صحیح و حمایت مسؤولان شاهد بالا رفتن کیفیت تولید و صادرات و ارتقای هر چه بیشتر این حوزه باشیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

سه × یک =

bigtheme