مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت خبر داد تدوین الزام‌های اچ‌اس‌ئی در عملیات توپک‌رانی صنعت نفت

مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت از تدوین الزام‌های بهداشت، ایمنی و محیط زیست در عملیات توپک‌رانی صنعت نفت خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری علم انرژی ، مظاهر انصاری با اشاره به اینکه پس از حادثه تلخ انفجار محفظه توپک در خط لوله منطقه چشمه‌خوش، بررسی‌های جامعی درباره علل این حادثه انجام شد، اظهار کرد: یکی از اقدام‌های اصلاحی مهم حاصل از این بررسی، ضرورت تدوین و ابلاغ الزام‌های اچ‌اس‌ئی (HSE) عملیات توپک‌رانی در صنعت نفت بود.

 

وی با بیان اینکه توپک‌رانی به‌دلیل مشخصه‌های عملیاتی خاص خود، دارای ریسک‌های مهمی است، افزود: ضرورت دارد الزام‌های اچ‌اس‌ئی با نگاه ریسک‌محوری تدوین شود، بر این اساس کارگروهی از شرکت‌های منتخب صنعت نفت به‌ویژه شرکت‌های مسئول عملیات خطوط لوله نفت و گاز تشکیل و پس از تشکیل نشست‌های متعدد و بررسی‌های فنی، پیش‌نویس سند الزام‌های اچ‌اس‌ئی در عملیات توپک‌رانی در صنعت نفت تدوین شد.

 

مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت ادامه داد: پس از تدوین پیش‌نویس و چند مرحله نظرخواهی از شرکت‌ها و انجام ویرایش‌ها و تأیید فنی، سند یادشده در شورای هماهنگی مدیران اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل وزارت نفت تصویب و اکنون برای اجرا ابلاغ شد.

 

انصاری تصریح کرد: با ابلاغ این سند و اهتمام شرکت‌های اصلی و فرعی تابع بر اجرای مفاد آن، ریسک فرآیند توپک‌رانی تحت کنترل قرار می‌گیرد و از وقوع حوادث در این عملیات، پیشگیری می‌شود.

 

وی در پایان گفت: با توجه به رویکرد اداره کل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت در روزآمد کردن و بازنگری ادواری ضوابط ابلاغی، همکاران می‌توانند نظرها و پیشنهادهای خود را برای بررسی و درج در ویرایش‌های آینده به این اداره کل ارسال کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

11 − هفت =

bigtheme