رییس کمیسیون انرژی…فریدون حسنوند را بهتر بشناسیم

فریدون حسنوند (زادهٔ ۱۳۴۴ اندیمشک) نظامی، سیاست‌مدار و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است، که هم‌اکنون به‌عنوان نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کند و ریاست کمسیون انرژی مجلس دهم را برعهده دارد

وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه آزاد جنوب می‌باشد. او از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول جنگ ایران و عراق بود

 

فریدون حسنوند متولد ١٣۴٣با
شروع جنگ تحمیلی به بسیج ملحق و بعد از مدتی به عنوان پاسدار به دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی پرداخت.
فعالیت در عرصه های سیاسی او با شرکت در هیات های مذهبی و سپس حمایت از کاندیداهای مختلف در ادوار مجلس و ریاست جمهوری شروع گردید.


راهیابی همسرش به شورای شهر اندیمشک در دور اول و همچنین تجمع او و جمعی از شهروندان اندیمشکی مقابل مجلس شورای اسلامی در اعتراض به کرسی مشترک اندیمشک و شوش دانیال(ع) که سرانجام با استقلال حوزه انتخابی اندیمشک از شوش مواجه شد چهره ای شاخص را برای حسنوند رقم زد.

انتخابات مجلس ششم همزمان شد با کاندیداتوری فریدون حسنوند در این دوره،
دوره ای که میتوان از آن با عنوان نقطه عطفی در تاریخ سرنوشت سیاسیون اندیمشک نام برد.

محبوبیت و ابهت و قدرت جولان اصلاح طلبان در آن سالها که قوی ترین قدرت سیاسی و حزبی کشور بودند سبب این نشد که از اندیمشک چشم بپوشند و با معرفی امین بیانک با عنوان کاندیدای خود سعی در گرفتن این کرسی تازه تشکیل برای اندیمشک را داشتند.

امین بیانک نفر دوم جبهه مشارکت در مقابل نیروهای بومی که سالها طعم مدیریت غریبه ها را احساس کرده بودند بخت چندانی نداشت ومردم متحد اندیمشک با فرستادن فریدون حسنوند به مجلس ششم عملا نشان دادند که دیگر مدیریت غیر بومی را نمیخواهند.

راهیابی فریدون حسنوند به مجلس را میتوان پایان چشم طمع سیاسیون غیر بومی به مناصب سیاسی اندیمشک به خصوص کرسی مجلس این شهر دانست.

چرا که بعد از آن هیچ نفری خارج از اندیمشک جرات محک زدن خود را در مقابل اراده مردم در فرستادن فرزندان خود به مجلس را به خود راه نداد.

مجلس ششم اصلاح طلب برای فریدون حسنوند اصولگرا چالش برانگیز بود.استعفای دست جمعی نمایندگان اصلاح طلب آن دوره و مخالفت نمایندگان اصولگرا با این امر چهره حسنوند را در بین سیاسیون نیز شاخص کرد.

دور هفتم مجلس با رد صلاحیتهای گسترده ی اصلاح طلبان که باعث حوادث تیر ۷۸ و نیز قضایای مجلس ششم اعلام شدند… عملا فریدون حسنوند را در اندیمشک بی رقیب کرد تا بار دیگر به راحتی به مجلس راه یابد.

راهیابی فریدون حسنوند در دور هشتم خالی از چالش نبود.عملکرد او در دو دوره گذشته که معمولا با رفتارهای تند و خشن حسنوند همراه بود مخالفانی را برایشان به وجود آورده بود ولی باز با این احوال در این دوره نیز با تردیدهایی به مجلس راه یافت.

چهارمین بار یعنی دور نهم مجلس شورای اسلامی برای حسنوند خوش یمن نبود.رد صلاحیت او در این دوره و تایید دیر هنگام این صلاحیت و نیز اقبال عمومی مردم از رقیب ایشان باعث گردید که دیگر وی به مجلس راه پیدا نکند.

اما این باعث نشد که وی از سیاست دور بماند.منصب استانداری بوشهر از طرف دولت احمدی نژاد هدیه ای بود از حمایتهای فریدون حسنوند از دولت نهم که چند ماهی تا روی کار آمدن دولت دهم دوام آورد.

با روی کار آمدن دولت آقای روحانی فریدون حسنوند برکنار و سپس با عنوان مشاور وزیر نفت و نیز مسئول گازرسانی به شهرهای زیر بیست هزار نفر منصوب شد تا باز وی در عرصه سیاسی فعال باشند.

حضور فریدون حسنوند و دورخیزش برای چهارمین بار حضور در مجلس این بار با دفعات قبل یک تفاوت بزرگ داشت این بار حسنوند در قامت یک سناتور باتجربه و پخته که تعدیل هم شده بود ظاهر شد و طرفداران و دوستانش از اقصی نقاط خوزستان و حتی کشور به اندیمشک آمده تا فریدون حسنوند پیروز شود

و فریدون حسنوند با تجمیع تمام طرفدارانش از معدود شهرهای ایران بودند که توانستند لیست محبوب و قدرتمند ائتلاف امید را با کاندیدای اصلاح طلبش “جهانبخش قلاوند” را شکست دهند

فریدون حسنوند بعد از حضور در مجلس و به سبب تجارب وآشنایی کامل حاصل حضور ۴دوره ای در مجلس توانسته ٢بار متوالی ریاست کمیسیون انرژی را به دست گیرد

فریدون حسنوند اگر چه به سیاستمداری قدر تبدیل گشته است اما این روزها تقریبا بیشتر کسانی را که صادقانه و با تمام وجودبرای حمایت از او به صحنه قدم گذاشتند را با حمایت نکردن هایش…و قطع ارتباط ! شاکی و دلخور نموده است و چنانچه این روال ادامه یابد قطعا دور آینده ی انتخابات برای فریدون حسنوند با چالش ها و بازخوردهای جدیدی همراه خواهد بود و بعید است بتواند براحتی ادوار قبل به مجلس راه یابد

١٧مرداد ٩۶/بابک طهماسبی

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

5 × 1 =

bigtheme